Mikrowafle

MIKRO-Bio, lato 2006:
MIKROWAFLE
mik
wciąż zupełnie nowe, dezorientujące zjawisko polskiej sceny syntetic-pop. Prekursorzy polskiego live-electro. Ujawniły się w 2003 z rozpadu grupy-legendy: PRTOPLAZMY (1993-2003), a wcześniej postindustrialnych MORRIS GENERATIV (1989-1993, inspiracji Kazika) i eksperymentalo-awangardowych Fjoletowych Płynów Zdrowotnych (1987-89). Dzięki swej spuściźnie, możnaby rzec, pionierzy w ogóle live-electronic w Polsce.
Poprzedzone znacznie wcześniej wymyśloną TEORIĄ MIKROWAFLI, skatalizowały się przez spontaniczną rejestrację hitu pt. 'Dziewczyna Taliba', powstalego pod wpływem obserwacji wydarzeń politycznych po roku 2002. Od swojego niespodziewanego pojawienia się zostali kilkukrotnie zauważeni przez media.
Znacznie wcześniej powstała TEORIA MIKROWAFLI głosi, że są to miniaturowe, biotechnologiczne twory z innego wszechświata (przeświadczenie, że z Marsa, jest fałszywe). W dobie zagrożenia terroryzmem, dla kamuflażu, MIKROWAFLE przybraly formę ludzi. Z racji swojego względnego prymitywizmu, jako kraj, najbardziej pasowala im Polska. Tu postanowiły, jako grupa muzyczna, nagrać kilka szlagierów, w klimacie swoich idoli: grupy Kroko-ptysie z Jowisza.
Obciążone postindustialno-eksperymentaslną spuścizną, MIKROWAFLE wykraczają poza materię dźwięku: to także niezłe show, elektro-kabaret i videoprojekcje macierzystej grupy filmowej PLAZMA TV, a także live-acty clubbingowego duetu E-1 (obecnie w stylu electro-deepfloor) oraz nowy, łódzko-warszawski projekt SONDA.
Po odejściu (w 2005) ekstrawaganckiej wokalistki Monix, MIKROWAFLE przyjęły bardziej radykalne brzmienie i występują w składzie dwuosobowym, testując czasami różne przypadkowe piosenkarki.
m
Wydarzenia:
W ciągu roku swej niespełna 3-letniej kariery, MIKROWAFLE znalazły się na 2 składankach, wydanych przez Bognę Świątkowską w Notesie Na 6 Tygodni (w grudniu 2003 oraz kwiecień 2004). Wystąpiły w kilku programach na POLSACIE, na W.O.Ś.P. w Łodzi (2004). Nagrania MIKROWAFLI emituje Radiostacja i Radio Jazz. Wiosną 2004, MIKROWAFLE były nominowane przez Reni Jusis do festiwalu TOP TRENDY 2004 - tak się jednak fatalnie stało, że startowaly razem ze znanym już SISTARS i przegrały (ale zaledwie o 9% głosów!).
Wyprodukowany latem 2004 teledysk 'My są profesory' , w ogóle pominięty w przeglądzie Yach-Film, zajął główną nagrodę w innym konkursie (TV MultiMedia).
Na koncie MIKROWAFLI już 2 koncerty zagraniczne;
Latem 2005 MIKROWAFLE same wydały swoją pierwszą LP, pt. 'Nareszcie - gdzie ten fjuczer?' ze wszystkimi swoimi hitami; .
Rzadko koncertują (brak zawodowego menagingu), ale za to w ekskluzywnych miejscach: np. w Muzeum Techniki w Dzierżoniowie, Synagoga w Klimontowie, czy np. głowna scena festiwalu Creamfields (Poland).
Zaszyci w swym mikro-laboratorium, artyści pracują nad kolejnymi szlagierami… W końcu chcą zostać Rolling Stonsami 21-wieku…
mikr
MIKRO-bio - kwiecień 2007:
Najnowsze MIKROWAFLE to obecnie grupa akcji; Sama muzyka jest nudna; W najnowszym składzie (Marcelo i Emose Uhunmwangho oraz gościnni wirtuozi)
e
wykraczają poza zwykły performance czy zwykłą projekcję video; To show z gatunku magii Davida Copperfielda;
Wciąż nowe, dezorientujące zjawisko polskiej sceny syntetic-pop. Obciążeni postindustialno-eksperymentaslną spuścizną. Prekursorzy polskiego live-electro. Ujawniły się w 2003 z rozpadu grup-legend: PRTOPLAZMY (1993-2003) i MORRIS GENERATIV (1989-2003); Niegdyś nominowani do Top Trendy, laureaci nagrody za teledysk, koncertowali za granicami (dwiema); Jako cząstka tzw. 'sceny łódzkiej', znaleźli się na soundtracku filmu fabularnego 'Aleja Gówniarzy'. Chcą być syntetycznymi Rolling Stonesami XXI wieku;
Lubią: zjawiska paranormalne, syntezatory, rury, zawory, grzybową oraz grupę Kroko-ptysie z Jowisza; Uwielbiają mikroprzewodniki: tolerują pólprzewodniki, ale czekaja na ćwierćprzewodniki.
Nie lubią przemocy psychicznej.
mi
www.mikrowafle.com
www.myspace.com/mikrowafle
www.e1.prv.pl

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.